Savage Worlds : Savage Space released

 

Hello World,

Savage Space is done! After weeks of work, discussions, revision, and testing Savage Space version 1.0 is finished and ready for you. The rules to run space ships as characters included in this PDF are the part that took the longest to tweak and refine. Writing up a full adventure generator was easy compared to that.

Have a look and blast off into Savage Space in your spaceship and discover a universe of endless possibilities.

This savage fan 40+ page PDF is a complete resource book for any Space Opera game.

Savage Space 1.0 download link
Savage Space 1.0

Content Overview:

  • 5 hindrances
  • 14 edges
  • An extensive equipment list
  • Various armors and shields
  • 16 new weapons including blasters and disintegrators
  • Cyberware, from replacements to enhancements
  • A full rule set on how to create space ships as characters, complete with skills, edges, hindrances, and equipment
  • And finally a full featured adventure generator!

The PDF as extensive bookmarks and a click-able Index. It presumes only a generic setting and everything is usable with ease in any Sci Fi Space Opera campaign.

I hope you will find this a useful resource. Have fun and do not hesitate to contact me if anything is unclear or could be made more FFF! If you had a look I would love to hear what you think.

Download Now!

Read you soon.

27 thoughts on “Savage Worlds : Savage Space released

  1. Wow! Great piece of work! Can’t wait until I have a chance to sit down and really look this all over. It’s clear to see why you’ve been busy for the past couple months.

    Things have been a bit hectic here but I promise I’ll give it a good read through. Great job!

    Like

  2. Vielen Dank für Deine Mühe die Konversion zusammenzustellen. Sicher sehr nützlich für ne Traveller Adaption.
    alles Gute aus Wien
    Klaus

    Like

    1. Danke das Du vorbeigekommen bist! Ich denke es kann auch für so etwas nützlich sein. Ich dachte aber immer Traveller wäre eher hartes Sci Fi? Da ist das Material nicht perfekt aber mit ein wenig Anpassung bestimmt gut zu gebrauchen!

      Like

  3. Danke für das Buch!
    Wenn ich das nächste Mal Babylon 5 oder StarTrek leite werde ich es verwenden.

    Like

  4. Sehr gute Arbeit! Ausgesprochen hoher Nutzwert gerade, wenn man selbst ein Sci-Fi-Setting konvertieren oder neu erstellen möchte.

    Manche der Änderungen im Fertigkeitsbereich halte ich für übertrieben bzw. ungeschickt, aber das ist nur ein kleiner Schwachpunkt gegenüber den massiven STÄRKEN, die dieser kleine “Werkzeugkasten” auf so vielen anderen Ebenen präsentiert.

    Ein geradezu VORBILDLICHES Savage-Fan-Produkt!

    (Jetzt wäre es nur noch nett, wenn es eine deutschsprachige Version für die SW-GER-Regelausgabe des SW-Grundregelwerks gäbe. – Ist das was geplant?)

    Like

    1. Hallo Zornau, danke für das Lob, gerade von Dir bedeutet das was! Eine Deutsche Version ist nicht geplant. Wie man an meinem Blog aktuell sieht komme ich im Moment nicht wirklich dazu etwas zu schreiben, Und die Zeit die ich dann habe möchte ich lieber auf etwas neues verwenden.

      Mich würde interessieren welche Fertigkeitenänderungen Dir besonders sorgenmachen? Schreibe mir doch einfach eine Email! chaosmeister@chaotic-gm.com

      Like

        1. Meine Kommentar per E-Mail müssen leider noch etwas auf sich warten lassen. Aber soviel vorneweg:
          Ich habe einen Ausdruck dieses PDFs in meine ringgebundenen Sci-Fi-Toolkits mit aufgenommen. Das zeigt – wie ich meine – schon recht deutlich, für wie gelungen und NÜTZLICH(!) ich Savage Space für meine eigenen Conversions jetzt und in Zukunft halte.

          Und eventuelle Kritik findet hier eh als “Mäkeln auf höherem Niveau” statt, denn grundsätzlich ist Savage Space eine sehr stimmige Hilfe für alle Science-Fiction-Bastler unter den Savages.

          Like

    2. Also hier mal meine bescheidene Meinung dazu.

      Die größten Probleme IMHO habe ich mit den neuen “Über” Skills wie Medizin und den Knowledge [Life, Material, Social, Planetary] Sciences.

      Wenn dein Space Marine Feldsanitäter während er deine Schusswunde versorgt dir auch gleich ein neues Herz verpflanzt, deine Psychosen kurriert und nebenbei die Heilung für Aids entdeckt, weist du das etwas faul ist,….

      Sicher, Savage Worlds ist jetzt kein Gurps wo jeder meist doch zwanzig plus Skills hat, sondern Dinge in ein wenig breiteren Pinselstrichen anlegt, aber diese Kompetenzansammlungen sind mir dann doch etwas zu heftig.

      Wenn Spieler sich dann noch Smarts d10+ und die Scholar Edge geben, hast du plötzlich Allround Übergenies – und dann wird es echt absurd.

      Alle anderen Skills wie Athletik, Security, Astrogation, etc finde ich gut wie sie sind.

      Wobei ich persönlich für Driving, Piloting und Shooting doch vielleicht die optionale Spezialisierungsregel einführen würde. Lukas Himmelsläufer ist Ass in der Kanzel seines Jägers, aber kann er deswegen auch die Schlachtschiffe rückwärts einparken?

      Ich würde da so was wie
      Piloting (Fighter / Medium Ships / Capital Ships)
      Driving (Speeder / Transporter / Tanks)
      Shooting (Handweapons / Heavy Weapons / Vehicle Weapons)
      vorschlagen.

      Like

      1. Hallo Robert, Danke für Dein Feedback. Das ist natürlich eine Frage des geschmacks, und ich mag an Savage Worlds das es eben nicht so spezialisiert ist. Wie Du aber schon erwähnt hast gibt es für diejenigen denen das zu allgemein ist ja die Spezialisierungsregel die genauso gut auf Medicine anzuwenden ist. Ich mag sie nicht sonderlich und habe die Skills allumfassend gemacht aber in den Beschreibungen darauf geachtet Spezialisierungmöglichkeiten zu erwähnen.

        Like

  5. I have one question in the section on creating space craft you mention slots… my question is how big are the slots 5×5, 10×10, or some other dimention?

    Like

    1. Hello Mike,

      “Slots” refers to simple points used in creating a ship, a slot itself has no size but is an abstract number. Or are you asking how big a ship in each size category is?

      Like

  6. I am wondering both i am trying lay out a ship i designed using the system and it is a little difficult with out size references, which is why i figured there was a size incriment for the slots

    Like

    1. The only scale linked to ship size is the table scale. There is no scale how big a slot size ship is in map scale. One Square on the table, or 1”, is so abstract that a wild variety of ship sizes can fit in it. There is a title for the ship size to give a vague reference at least. Design the map for the ship as big as it needs to be. Use common sense and you should be fine. As an idea I always thought the Serenity would be a medium freighter.

      Like

  7. Great stuff! I will definitely use that!
    + Well laid out
    + Good skill section (clear and concise)
    + Interesting take on Spaceships as Characters
    – Visuals, but again, this is a fan made booklet and professional pictures are not really expected

    Good job!

    Like

    1. I’m actually pretty impressed with the art, assuming it’s original by the author. Even if it was borrowed from somewhere else (with appropriate permission, I hope), it’s well chosen and stylistically consistent. I’ve seen worse art in hardcover game books; the art here is good.

      Like

  8. Nice work. I found it by way of an article about playing the Traveller setting with Savage Worlds rules.

    Also, I found some errata (grammar, vocabulary). Would you like the list for the 1.1 edition? I ask because I figure it just clutters this page to post a list that will be obsolete after you release an update, and unhelpful if you’re not actively polishing the work.

    Like

Comments are closed.